הבשורה החדשה של רכבי ה-SUV

עבור צרכני הרכב בישראל רכבי ה-SUV הפכו בשנים האחרונות לרכבים המועדפים על לא מעט צרכנים. מה בעצם מביא עמו רכב זה שהפך לפופולארי הן בישראל והן במדינות נוספות?

רכבי ה-SUV (Sport Utility Vehicle) המכונים בישראל כרכבי פנאי שטח נראים כאלו מבחוץ, אך מאפייניהם מותאמים לנסיעה גם בכביש סלול.זאת למרות שבחלק מהדגמים ניתן למצוא ברכבים אלו הנעה כפולה ונעילה דיפרנציאלית. ניתן לחלק בחלוקה גסה את רכבי ה-SUV לשני סוגים עיקריים – רכב הסטיישן הארוך וה-SUV הקצר.

בתחום הרכב ניתן לזהות תהליכים בהם חל טשטוש בין רכבי הפנאי לרכבי השטח. עבור צרכנים רבים בישראל ובחו"ל, נוצר הרצון והצורך לרכבים משפחתיים מרווחים שיכולים לשמש את בני המשפחה הן לנסיעה בכביש והן בתנאי שטח. על מנת לאפשר זאת, קיימים כיום רכבי SUV במחיר נוח המשלבים נוחות, בטיחות ואף חסכוניים בדלק.

בבחירה של רכב SUV יזכו הצרכנים לרכב בעל הנעה כפולה 4X4, שלא קיים ברכבים אחרים בהם קיימת הנעה רק בגלגלים האחוריים או הקדמיים. מעבר לכך, רכבי ה-SUV מאובזרים ביכולת גרירה הדומה לזו של טנדרים. תא המנוע רחב יותר כמו גם נפח המנוע עצמו. במדינות בהן צריכה של בנזין היא בעלות גבוה, דוגמת ישראל, קיימת האפשרות לרכישה של רכב SUV לו מנועי דיזל הצורך סולר שהוא זול משמעותית לעומת הבנזין.

אלמנט נוסף שעל הצרכנים להכיר ולקחת בחשבון נוגע לשלדת הסולם של רכבי ה-SUV. המקור לשלדת סולם אפיין בהיסטוריה כרכרות שהיו רתומות לסוסים והתאפיינו בתנועה בשטח לאורך קילומטרים רבים. יצרני רכב בינלאומיים, דוגמת הנרי פורד ומודל T המפורסם, ראו בשלדת הסולם כשלדה המועדפת עליהם לה השפעה ניצחת על גוף הרכב, עיצובו וסגנונו, מה שכמובן שמיש ומעניק לרכבי ה- SUVמראה קשוח של רכב שטח אשר עדיין שומר על אותם מאפיינים משפחתיים.

במקור שלדת הסולם היא השלדה המעטרת ג'יפים ורכבי שטח והיא המועדפת לרכבים מסוגים אלו. לשלדה זו מראה של סולם והיא בעלת שתי קורות אורך ומספר קורות רוחב. מדובר בשלדה חזקה ויציבה שאיננה מגבילה את גובה הרכב והיא מאפשרת הרכבת צמיגים רחבים יותר.

יכולתה של שלדת הסולם להכיל את הנסיעה בשטח קשורה לעובדה ששלדה זו בנויה מקורות חסונות הבנויות מחומרים המסוגלים לספוג מכות מהסלעים בקרקע. קורות השלדה שומרות ומסתירות את המכלולים הרגישים בתחתית הרכב ובכך מגינות עליהם. שלדת הסולם מהווה בעצם מבנה דו ממדי גמיש וזאת בניגוד לשלדה אחודה הבנויה כמבנה תלת ממדי סגור. גמישות שלדת הסולם מאפשרת לרכבי ה-SUV לנוע בשטח באופן טבעי ונינוח יותר ובכך לתת מענה למבחר רחב של מתארי שטח המאפיינים את ישראל.

חברות הרכב המובילות בעולם רואות ב-2020 ואחריה כשנים בהן צרכנים נוספים יראו ברכבי ה-SUV את הרכב המועדף עליהם. רכב שבהחלט משלב בעצמו מכלול רחב של מאפיינים ובכך לא מותיר עבור אותם צרכנים את הצורך להתפשר כפי שהצטרכו לעשות בעבר.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *